Kaip gali atrodyti pagalbos planas?
Pagalbos koordinavimo skyriaus vedėja Daiva Kšivickienė specialistams pateikė įvairių pagalbos plano vykdymo pavyzdžių. Joniškio rajono savivaldybėje vykdant pagalbos planą buvo suteikta socialinės priežiūros šeimai pagalba. Paslaugą suteikė Joniškio vaiko ir gerovės centras. Paskirtas pagalbininkas (specialistas) suteikė pagalbą judėjimui (mobilumui) ir orientacijai palengvinti dėl kūno suvokimo ir orientacijos aplinkoje (namuose ir kitoje erdvėje) sutrikimo bei pagalbą rūpinantis sveikata.
Utenos rajono savivaldybėje vaikui buvo suteikta švietimo pagalba. Kreiptasi į savivaldybės Švietimo ir sporto skyrių dėl švietimo paslaugų, teikiamų švietimo įstaigoje. Specialistai išsiaiškino, kad mokinys lanko lavinamąją klasę vienoje iš Utenos mokyklų. Susisiekus su asmens atstovu, suteikta visa informacija apie švietimo paslaugas bei nurodyta, kad šiuo metu moksleiviui teikiama logopedo, socialinio pedagogo, mokinio padėjėjo ir judesio korekcijos pagalba. Mokykloje jis pradėjo lankyti neformalaus švietimo veiklas ir prailgintos darbo dienos grupę. Asmens atstovui papildomai pageidavus gauti psichologo ir ABA (taikomosios elgesio analizės) terapijos specialisto paslaugas, kaip alternatyvą mokykla vaiko ugdyme pasiūlė taikyti „Bendraukime paveikslėliais“ metodiką. Taip pat, pasiūlyta pagalba tarpininkaujant dėl registracijos psichologo paslaugai gauti Utenos švietimo centro pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.
Tai tik keli pavyzdžiai, kaip gali atrodyti pagalbos koordinavimas. Pagalbos poreikiai kiekvienam žmogui skirtingi – nuo informavimo apie galimos pagalbos įvairovę, iki asmeninės pagalbos, pavėžėjimo, būsto pritaikymo, kompleksinių paslaugų šeimai, krizių įveikimo ir pan.
Savivaldybės ir kitos institucijos teikia tiek bendrojo pobūdžio paslaugas (informavimo, konsultavimo), tiek specializuotą pagalbą (skiria pagalbą į namus, organizuoja būsto pritaikymą, socialines dirbtuves), aprūpina judėjimo, regos, klausos, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis.
Pagalbos planas vaikams
Atsižvelgiant į vaikams su negalia aktualią švietimo pagalbą, teikiamą logopedų, psichologų, specialiųjų pedagogų ir kitų specialistų, savo patirtimi pakvietėme pasidalinti ir savivaldybės atstovę. Dėkojame Kauno miesto savivaldybės atstovei, asmenų su negalia reikalų koordinatorei Astai Sologubienei, kuri papasakojo apie švietimo pagalbą vaikams su negalia, pasidalino sėkmės bei iššūkių pavyzdžiais.
Specialistė dalinosi pavyzdžiu, kaip viena mokykla be pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) išvados nesutiko teikti pagalbos pirmokui su klausos negalia. Tarpininkaujant asmenų su negalia reikalų koordinatoriui ir susisiekus su PPT, buvo rastas sprendimas, o moksleiviui – suteikta reikalinga pagalba.
Kitas pavyzdys iliustruoja atvejį, kai mokykloje dėl specialistų trūkumo logopedo paslaugos buvo teikiamos tik pradinukams, todėl vyresnės klasės moksleivis neturėjo galimybės gauti jam reikalingą paslaugą. Įsitraukus asmenų su negalia koordinatoriui, mokymosi įstaigos vadovas sudarė galimybes gauti logopedo pagalbą moksleiviui, nepaisant jo klasės. Be to, tėvams buvo suteikta informacija ir apie logopedo pagalbą gydymo įstaigoje.
Pagalbos koordinavimas – tikslinga pagalba žmogui
Periodiniai susitikimai su savivaldybių ir kitų įstaigų darbuotojais yra itin svarbūs, siekiant tobulinti pagalbos koordinavimo procesus. Už aktyvų dalyvavimą mokymose dėkojame visiems specialistams, kuriems rūpi asmenų su negalia gerovė. Juk svarbiausia, kad žmonėms nustačius negalią, jie kuo greičiau gautų reikiamą pagalbą.
Daugiau apie pagalbos koordinavimą, kas gali kreiptis ir kokia jo nauda galite skaityti čia.
Atnaujinimo data: 2025-03-06
Agentūra atsako: kaip pateikti prašymą ar gauti konsultaciją?
Ieškome Tauragės teritorinio skyriaus vyresniojo/-ios specialisto/-ės!
Ieškome kūrybiško/-os analitiko/-ės Metodinės pagalbos ir analizės skyriuje!