Pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
- rūpinasi, organizuoja ir koordinuoja Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) teikiamos informacijos parengimą lengvai suprantama kalba, ją skleidžiant informacinėmis visuomenės informavimo priemonėmis ir Agentūros socialinių tinklų profiliuose ar interneto svetainėse;
- organizuoja ir koordinuoja Informacijos teikimo asmeniui su negalia jo pasirinktu (-ais) prieinamu (- ais) bendravimo būdu (-ais) rekomendacijų (toliau – Rekomendacijos) įgyvendinimą Agentūroje, teikia siūlymus ir rengia teisės aktų projektus, kitus dokumentus, susijusius su šių Rekomendacijų įgyvendinimu;
- apdoroja su Rekomendacijų įgyvendinimo stebėsena ir (ar) analize susijusią informaciją arba prireikus koordinuoja susijusios informacijos apdorojimą;
- rengia ir teikia informaciją su Rekomendacijų įgyvendinimo stebėsena ir (ar) analize susijusiais klausimais arba prireikus koordinuoja informacijos su Rekomendacijų įgyvendinimo stebėsena ir (ar) analize susijusiais klausimais rengimą ir teikimą;
- rengia ataskaitas, išvadas ir kitus dokumentus arba prireikus koordinuoja ataskaitų, išvadų ir kitų dokumentų rengimą dėl Rekomendacijų įgyvendinimo;
- konsultuoja Agentūros darbuotojus rengiant atsakymus lengvai suprantama kalba asmeniui su negalia ar jo vienam iš tėvų (įtėvių), pilnamečių vaikų, ar globėjui (rūpintojui), sutuoktiniui, aprūpintojui, asmens įgaliotam kitam asmeniui arba asmeniui atstovaujančiam jo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės socialiniam darbuotojui, arba socialinės globos įstaigos, kurioje asmuo gyvena nuolat, socialiniam darbuotojui (toliau – atstovas) pateikus Agentūrai prašymą (raštu, elektroninėmis ryšių priemonėmis) informaciją jam ar jo atstovaujamam asmeniui su negalia (kai prašymą teikia atstovas) teikti lengvai suprantama kalba;
- rengia informaciją ir tekstus, susijusius su Agentūros veikla, lengvai suprantama kalba;
- teikia siūlymus dėl tekstų parengtų lengvai suprantama kalba, ir, Skyriaus ir (ar) Agentūros vadovybės pavedimu, įprasta lietuvių kalba, korekcijas, esant reikalui juos redaguoja;
- organizuoja lengvai suprantama kalba parengto teksto patikrinimą dėl suprantamumo su tiksline grupe (žmonėmis su intelekto negalia);
- esant poreikiui, rengia rekomendacijas dėl lengvai suprantama kalba parengto teksto korekcijų, atlikus suprantamumo patikrinimą;
- užtikrina, kad besikreipiantiems fiziniams ir juridiniams asmenims būtų teikiamos tikslios konsultacijos, rekomendacijos ir nurodymai visais informacijos rengimo lengvai suprantama kalba rengimo klausimais;
- atlikdamas socialinių darbuotojų ir kitų profesionalų, dirbančių su asmenimis su intelekto negalia, asmenis su intelekto negalia atstovaujančių nevyriausybinių organizacijų apklausas, identifikuoja įvairaus turinio leidinių rengimo lengvai suprantama kalba poreikį ir organizuoja jų parengimą lengvai suprantama kalba;
- teikia pasiūlymus, rengiant metodinę medžiagą dėl informacijos teikimo lengvai suprantama kalba;
- tiesioginės ir netiesioginės komunikacijos būdu, organizuodamas mokymus, įvairius susitikimus, rengdamas pranešimus, inicijuodamas žinutes Agentūros socialiniuose tinkluose ir kitais būdais, skatina lengvai suprantamos kalbos naudojimą valstybės ir savivaldybių institucijose ir verslo bei nevyriausybiniame sektoriuje;
- nuolat domisi užsienio šalių praktika ir palaiko kontaktus su kitų šalių ar Lietuvos lengvai suprantamos kalbos specialistais dėl lengvai suprantamos kalbos tobulinimo ir teikia apibendrintą informaciją Skyriaus ir Agentūros vadovybei;
- rengia ir teikia pasiūlymus su priskirtos srities veikla susijusiais klausimais Skyriaus ir Agentūros vadovybei ir, suderinus su Agentūros vadovybe, kitiems viešojo administravimo subjektams, taip pat subjektams, kurie teikia viešąsias paslaugas;
- koordinuoja Skyriaus kompetencijai priskirtų viešųjų pirkimų sutarčių įgyvendinimą, rengia viešųjų pirkimų technines specifikacijas, dalyvauja rengiant bei derinant sutartis su paslaugų teikėjais;
- atlieka Agentūros konsultacijų centre gaunamų klausimų, susijusių su lengvai suprantama kalba analizę, rengia atsakymus į pasikartojančius klausimus, vadovaudamasis šiais klausimais, organizuoja mokymus viešojo sektoriaus institucijoms dėl lengvai suprantamos kalbos taikymo;
- vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus.
Specialieji reikalavimai:
- būti įgijusiam ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintą išsilavinimą;
- mokėti dirbti su taikomųjų biuro programų paketu Microsoft Office (teksto redaktoriumi, skaičiuokle, internetu, elektroniniu paštu, pristatymų kūrimo programa), teisės aktų ir kitų dokumentų paieškos sistemomis ir duomenų bazėmis;
- išmanyti teisės aktus, susijusius su pavestų funkcijų vykdymu;
- išmanyti informacijos rengimo lengvai suprantama kalba principus, gebėti informaciją pateikti visais trimis lengvai suprantamos kalbos sudėtingumo lygiais;
- gebėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas;
- gebėti analizuoti didelės apimties informaciją, gebėti nustatyti loginius priežastinius ryšius, apibrėžti sudėtingas problemas ir vertinti jų sprendimo alternatyvas;
- turėti savybes, reikalingas tiesiogiai dirbti su asmenimis (komunikabilumas, gebėjimas išklausyti) ir asmenimis su intelekto sutrikimais (gebėjimas komunikuoti lengvai suprantama kalba ir kitais alternatyviais komunikacijos būdais, tokiais, kaip augmentinė ir alternatyvioji komunikacija ir pan.);
- gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą, savarankiškai rinktis darbo metodus, analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, dirbti komandoje;
- sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.