Ką daryti, jei keleivių bilietus tikrina kontrolierius? Parengta informacija lengvai suprantama kalba
Ką daryti, jei neturi bilieto, bet ateina kontrolierius? Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros projekto „Institucinės globos pertvarka” komanda, kurioje dirba kolegos su intelekto negalia, parengė atmintinę lengvai suprantama kalba. Ji padės sužinoti kaip elgtis, jei keleivių bilietus tikrina kontrolierius.
Kaip kontrolierius bendrauja?
Kai kontrolierius įlipa į autobusą, tada jis:
- kalba ramiai,
- kalba lėtai,
- kalba be pykčio,
- naudoja trumpus sakinius,
- paklausia keleivio, kodėl jis neturi bilieto,
- gali paprašyti vaiko dokumento, jei vaiko amžius yra neaiškus,
- išklauso žmogų,
- stebi, kaip žmogus jaučiasi,
- leidžia žmogui pasikviesti savo artimąjį ar pagalbininką,
- paaiškina, ką žmogus turi daryti.
Tekste aprašytos tiek vaikų, tiek žmonių su intelekto negalia situacijos. Informacija gali praversti mokantis namuose, mokykloje, dienos centre, su tėvais ar savarankiškai.
Atmintinę rasite čia.
Linkime ramių kelionių!
Atnaujinimo data: 2026-04-14
Taip pat skaitykite:
Liepos mėnuo – žmonių su negalia pasididžiavimo mėnuo
Dėl darbingumo lygio prilyginimo dalyvumo lygiui kreiptis nebereikės
Klimato krizė ir negalia: kaip gamtinės nelaimės paveikia asmenis su negalia?
Skaityki lengvai: apie pomidorų auginimą lengvai suprantama kalba
Liepos mėnesio naujienos vienoje vietoje – prenumeruokite ANTA naujienlaiškį!
