Kaip pateikti skundą dėl Agentūros teritorinių skyrių sprendimų?
Skundas Agentūrai pateikiamas raštu šiais būdais:
- atvykus į Agentūrą;
- paštu arba per kurjerį;
- elektroninių ryšių priemonėmis;
- elektroniniu paštu;
- per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo sistemą.
Kas gali pateikti skundą?
Asmuo ar atstovas kai nesutinka su Agentūros teritorinio skyriaus priimtu sprendimu;
VSDFV ar jos teritorinio skyrius ar kitos pensiją ar išmoką mokančios institucijos.
Kam ir kokiais terminais skundžiami Agentūros teritorinių skyrių sprendimai?
Agentūros teritorinių skyrių sprendimai dėl neįgalumo lygio, dalyvumo lygio, individualios pagalbos kompensavimo poreikio ir kt. (toliau - sprendimai) gali būti skundžiami Agentūros direktoriui per vieną mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos.
Kas ir kada atlieka pakartotinį vertinimą?
Pakartotinį vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas šiais atvejais:
- asmeniui nesutikus su Agentūros teritorinio skyriaus priimtu sprendimu;
- Sodrai ar kitai pensiją ar išmoką mokančiai institucijai nesutinkant su Agentūros teritorinio skyriaus priimtu sprendimu;
- vykdant Lietuvos administracinių ginčų komisijos sprendimą;
- vykdant teismo sprendimą;
- jeigu atlikus Agentūros teritorinių skyrių priimtų sprendimų kontrolę, paaiškėja, kad sprendimas priimtas nepagrįstai.
Kokia tvarka atliekamas pakartotinis vertinimas?
Agentūros direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas priima sprendimą atlikti pakartotinį vertinimą.
Pakartotinis vertinimas atliekamas pagal informaciją, kuri buvo pateikta ir surinkta priimant skundžiamą sprendimą.
Atlikdamas pakartotinį vertinimą Agentūros direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas:
- gali raštu kreiptis į asmens sveikatos priežiūros įstaigą, jeigu gauti medicininiai ar kiti dokumentai yra neišsamūs ar jų nepakanka.
- turi teisę pasitelkti ekspertus.
Per kokį terminą priimamas sprendimas:
Sprendimas dėl priimamas per 20 darbo dienų nuo visų vertinimui atlikti reikalingų dokumentų gavimo Agentūroje dienos.
Terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
Kokius sprendimus gali priimti Agentūros direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas:
- Gali pakeisti teritorinio skyriaus sprendimą.
- Gali palikti galioti teritorinio skyriaus sprendimą.
Jeigu pakeičiamas sprendimas, anksčiau priimtas teritorinio skyriaus sprendimas laikomas negaliojančiu.
Kokia yra vertinimo termino pradžia?
Pakartotinis vertinimo termino pradžia yra Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo sprendimo priėmimo diena, išskyrus:
- kai nustatomas mažesnis asmens dalyvumo lygis, termino pradžia yra Agentūros teritorinio skyriaus sprendime nurodyta termino pradžia.
- kai nustatomas sunkesnis neįgalumo lygis, termino pradžia yra Agentūros teritorinio skyriaus sprendime nurodyta termino pradžia.
- kai nustatomas mažesnio lygio individualios pagalbos kompensacijos poreikis, termino pradžia yra Agentūros teritorinio skyriaus sprendime nurodyta termino pradžia.
Kada pateiktas skundas nenagrinėjamas?
Jei asmuo, apskundęs Agentūros sprendimus, iš naujo kreipiasi į Agentūrą su nauju siuntimu dėl negalios nustatymo, jo pateiktas skundas nenagrinėjamas ir apie tai asmeniui pranešama raštu.
Kam galima apskųsti Agentūros sprendimą?
Nuo 2024 m. sausio 1 d. pasikeitė Agentūros priimamų sprendimų apskundimo tvarka ir asmenys, nesutinkantys su Agentūros sprendimais per vieną mėnesį sprendimus gali apskųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai, o Lietuvos administracinių ginčų komisijos sprendimą – teismui.
Skundo dėl Agentūros teritorinio skyriaus priimto sprendimo forma*
*Nepasirašytas skundas nebus nagrinėjamas