Sprendimo dėl individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo pažymos išdavimas

SPRENDIMO DĖL INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO, LENGVOJO AUTOMOBILIO AR JO TECHNINIO PRITAIKYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJOS POREIKIO IŠDAVIMO APRAŠYMAS

Eil. Nr.

Pavadinimas

Aprašymo turinys

1

Administracinės paslaugos kodas

03

2

Administracinės paslaugos versija

1 versija

3.

Administracinės paslaugos pavadinimas

Sprendimo dėl individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo pažymos išdavimas

4.

Administracinės paslaugos apibūdinimas

 

Individualusis pagalbos poreikis – asmens su negalia poreikis, atsirandantis dėl jo negalios ir (ar) aplinkos veiksnių, trukdančių jam būti savarankiškam atliekant kasdienę veiklą.

Asmenims gali būti nustatyti pirmo, antro, trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos kompensacijos poreikis. Jis nustatomas kompleksiškai vertinant asmens bazinį funkcionavimo lygmenį ir individualios pagalbos poreikį.

Automobilio kompensacijos poreikis nustatomas asmenims, kurių judėjimo funkcijų sutrikimai yra ilgalaikiai ir (ar) negrįžtami pagal Lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos poreikio nustatymo kriterijų sąraše nurodytus kriterijus.

Individualusis pagalbos kompensacijos poreikis vertinamas pagal duomenis, pateiktus klinikiniuose elektroniniuose dokumentuose arba siuntime į Agentūrą, ir medicininiuose dokumentuose ir pildant individualios pagalbos poreikio klausimyną pagal vertinamo asmens amžių, kai kompensacijos poreikis vertinamas asmenims nuo 4 metų iki pilnametystės. Pilnamečiams asmenims pildomas klausimynas, kuriame įvertinamas asmens individualios pagalbos poreikis įvairiose asmens gyvenimo srityse ir aplinkos veiksnių įtaka asmens savarankiškumui. Jeigu individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis vertinamas kartu su dalyvumo ar neįgalumo lygiu, naudojamas dalyvumo ar neįgalumo lygio nustatymo metu užpildytas klausimynas.

Asmeniui dėl individualios pagalbos kompensacijos poreikio nustatymokreipiantispirmą kartą, klausimynas pildomas jam atvykus į Agentūrą ar asmens nuolatinėje gyvenamojoje vietoje ar socialinės globos įstaigoje, ar sveikatos priežiūros įstaigoje Lietuvos Respublikoje (kai asmuo dėl sunkaus organizmo funkcijų sutrikimo negali pats atvykti į Agentūrą).

Kai vertinamas senatvės pensijos amžių sukakusio asmens individualios pagalbos kompensacijos poreikis, klausimyną pildo gyvenamosios vietos savivaldybės įgaliotas specialistas. Į savivaldybę dėl klausimyno užpildymo kreipiasi pati Agentūra – asmeniui pačiam kreiptis nereikia.

Klausimynas pildomas elektroninių ryšių priemonėmis:

  • kai individualios pagalbos kompensacijos poreikis vertinamas ne pirmą kartą, išskyrus atvejus, kai asmuo ar atstovas bet kuriuo metu nuo prašymo nustatyti individualios pagalbos kompensacijos poreikį pateikimo Agentūrai dienos iki klausimyno pildymo pabaigos išreiškia norą (raštu arba žodžiu) atvykti į Agentūrą ir dalyvauti pildant klausimyną arba kai Agentūrai kyla abejonių dėl asmens ar atstovo pateiktos informacijos teisingumo;
  • kai individualios pagalbos kompensacijos poreikis vertinamas pirmą kartą Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbto karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje laikotarpiu;
  • kai dėl asmens, gyvenančio užsienyje, individualios pagalbos kompensacijos poreikio vertinimo kreipiasi pensiją ar išmoką mokanti institucija ir asmuo ar atstovas pateikia prašymą pildyti klausimyną elektroninių ryšių priemonėmis.

Klausimynas gali būti pildomas dalyvaujant tik asmens atstovui, kai asmens individualios pagalbos kompensacijos poreikis vertinamas pakartotinai ir asmuo dėl organizmo funkcijų sutrikimo negali atvykti į Agentūrą ir iš pateiktų medicininių bei kitų dokumentų nekyla abejonių dėl individualios pagalbos kompensacijos poreikio nustatymo.

Kartu su asmeniu ar atstovu, jiems raštu sutikus, stebėtojo teisėmis, pildant klausimyną, gali dalyvauti NVO atstovas, kuris negali užduoti klausimų ir (ar) teikti pastabų, pasiūlymų ir (ar) reikšti savo nuomonę.

Agentūra priima sprendimą nevertinti asmens kompensacijos poreikio, kai kviečiamas asmuo, kurio kompensacijos poreikis vertinamas, ar atstovas be pateisinamų priežasčių neatvyksta į Agentūrą; atsisako dalyvauti vertinant kompensacijos poreikį arba prašo ją nutraukti; asmuo miršta.

5.

Teisės aktai,

reguliuojantys

administracinės paslaugos teikimą

Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas Nr. XIV-1722;

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gruodžio 27 d. įsakymasNr. A1-765/V-1530 „Dėl individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo aprašo patvirtinimo“.

6.

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo

Prašymas nustatyti individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikius (toliau – poreikiai) (jei asmuo dėl savo sveikatos būklės negali pats parašyti ir pasirašyti prašymo, jį parašo ir pasirašo atstovas. Šiame prašyme asmuo nurodo savo ar savo ir asmens, dėl kurio kreipiasi (jeigu kreipiasi atstovas), vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą bei prašymą nustatyti poreikius asmeniui (nurodo vardą, pavardę);

•   asmenį gydančio gydytojo parengtas siuntimas į Agentūrą, jei gydantis gydytojas klinikinių elektroninių dokumentų E003 „Stacionaro epikrizė“ ar E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ir E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“ nėra pateikęs Elektroninėje sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje ESPBI IS);

  • asmens, kuriam prašoma nustatyti kompensacijos poreikį, asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas arba asmens tapatybės kortelė arba leidimas nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje arba gimimo liudijimas, jei vaikas yra gimęs iki 2017 m. sausio 1 d.) ar jo kopija, išskyrus nustatytus atvejus, kai asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ar jo kopija neteikiama;
  • rašytinis asmens (jo atstovo) sutikimas, kad Agentūra gautų ir asmens su negalia pažymėjime panaudotų asmens veido atvaizdą iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro (asmuo nurodo savo ir asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę, gimimo datą ir sutikimą dėl nuotraukos gavimo iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro) arba asmens nuotrauką skaitmeninėje laikmenoje.
  • Asmens nuotrauka skaitmeninėje laikmenoje turi atitikti nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus ir būti pateikta JPG formatu (vaizdo parametrai: rezoliucija ‒ 300 dpi, matmenys ‒ 295 × 380 taškų, rekomenduojami spalvos parametrai ‒ nespalvota („Greyscale“).
  • jeigu prašymą ir dokumentus teikia asmens atstovas ‒ atstovavimą patvirtinantis dokumentas (teismo sprendimo rezoliucinė dalis, įgaliojimas, atstovavimo sutarties esminės nuostatos dėl atstovavimo, įsakymas; dokumentas neteikiamas, jeigu prašymą ir dokumentus teikia vienas iš asmens tėvų (įtėvių), pilnamečių vaikų ar sutuoktinis).

Dokumentai Agentūrai turi būti pateikti per 60 darbo dienų nuo klinikinių elektroninių dokumentų pateikimo arba siuntimo į Agentūrą parengimo dienos.

Dokumentus galima pateikti:

• atvykus į Agentūrą;

• paštu arba per kurjerį (siunčiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka);

• elektroninių ryšių priemonėmis: elektroniniu paštu; per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą; kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę.

7.

Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)

__

8.

Administracinės paslaugos teikėjas

Agentūros teritoriniai skyriai.

9

Administracinės paslaugos vadovas

Agentūros teritorinių skyrių vedėjai.

10

Administracinės paslaugos suteikimo trukmė

Agentūros teritorinis skyrius sprendimus dėl poreikių priima per 20 darbo dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos. Jei dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vertinimas negali būti atliktas, Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo sprendimu terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

11.

Administracinės paslaugos suteikimo kaina

Paslauga teikiama neatlygintinai.

12.

Prašymo forma

https://anta.lrv.lt/lt/prasymu-formos/ (PRAŠYMAS NUSTATYTI INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO, LENGVOJO AUTOMOBILIO AR JO TECHNINIO PRITAIKYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJOS (IPTIK) POREIKIUS)

Atnaujinimo data: 2024-03-07