Sprendimo dėl individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo pažymos išdavimas
SPRENDIMO DĖL INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO, LENGVOJO AUTOMOBILIO AR JO TECHNINIO PRITAIKYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJOS POREIKIO IŠDAVIMO APRAŠYMAS
Eil. Nr. | Pavadinimas | Aprašymo turinys |
1 | Administracinės paslaugos kodas | 03 |
2 | Administracinės paslaugos versija | 1 versija |
3. | Administracinės paslaugos pavadinimas | Sprendimo dėl individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo pažymos išdavimas |
4. | Administracinės paslaugos apibūdinimas
| Individualusis pagalbos poreikis – asmens su negalia poreikis, atsirandantis dėl jo negalios ir (ar) aplinkos veiksnių, trukdančių jam būti savarankiškam atliekant kasdienę veiklą. Asmenims gali būti nustatyti pirmo, antro, trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos kompensacijos poreikis. Jis nustatomas kompleksiškai vertinant asmens bazinį funkcionavimo lygmenį ir individualios pagalbos poreikį. Automobilio kompensacijos poreikis nustatomas asmenims, kurių judėjimo funkcijų sutrikimai yra ilgalaikiai ir (ar) negrįžtami pagal Lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos poreikio nustatymo kriterijų sąraše nurodytus kriterijus. Individualusis pagalbos kompensacijos poreikis vertinamas pagal duomenis, pateiktus klinikiniuose elektroniniuose dokumentuose arba siuntime į Agentūrą, ir medicininiuose dokumentuose ir pildant individualios pagalbos poreikio klausimyną pagal vertinamo asmens amžių, kai kompensacijos poreikis vertinamas asmenims nuo 4 metų iki pilnametystės. Pilnamečiams asmenims pildomas klausimynas, kuriame įvertinamas asmens individualios pagalbos poreikis įvairiose asmens gyvenimo srityse ir aplinkos veiksnių įtaka asmens savarankiškumui. Jeigu individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis vertinamas kartu su dalyvumo ar neįgalumo lygiu, naudojamas dalyvumo ar neįgalumo lygio nustatymo metu užpildytas klausimynas. Asmeniui dėl individualios pagalbos kompensacijos poreikio nustatymokreipiantispirmą kartą, klausimynas pildomas jam atvykus į Agentūrą ar asmens nuolatinėje gyvenamojoje vietoje ar socialinės globos įstaigoje, ar sveikatos priežiūros įstaigoje Lietuvos Respublikoje (kai asmuo dėl sunkaus organizmo funkcijų sutrikimo negali pats atvykti į Agentūrą). Kai vertinamas senatvės pensijos amžių sukakusio asmens individualios pagalbos kompensacijos poreikis, klausimyną pildo gyvenamosios vietos savivaldybės įgaliotas specialistas. Į savivaldybę dėl klausimyno užpildymo kreipiasi pati Agentūra – asmeniui pačiam kreiptis nereikia. Klausimynas pildomas elektroninių ryšių priemonėmis:
Klausimynas gali būti pildomas dalyvaujant tik asmens atstovui, kai asmens individualios pagalbos kompensacijos poreikis vertinamas pakartotinai ir asmuo dėl organizmo funkcijų sutrikimo negali atvykti į Agentūrą ir iš pateiktų medicininių bei kitų dokumentų nekyla abejonių dėl individualios pagalbos kompensacijos poreikio nustatymo. Kartu su asmeniu ar atstovu, jiems raštu sutikus, stebėtojo teisėmis, pildant klausimyną, gali dalyvauti NVO atstovas, kuris negali užduoti klausimų ir (ar) teikti pastabų, pasiūlymų ir (ar) reikšti savo nuomonę. Agentūra priima sprendimą nevertinti asmens kompensacijos poreikio, kai kviečiamas asmuo, kurio kompensacijos poreikis vertinamas, ar atstovas be pateisinamų priežasčių neatvyksta į Agentūrą; atsisako dalyvauti vertinant kompensacijos poreikį arba prašo ją nutraukti; asmuo miršta. |
5. | Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą | Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas Nr. XIV-1722; Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gruodžio 27 d. įsakymasNr. A1-765/V-1530 „Dėl individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo aprašo patvirtinimo“. |
6. | Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo | • Prašymas nustatyti individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikius (toliau – poreikiai) (jei asmuo dėl savo sveikatos būklės negali pats parašyti ir pasirašyti prašymo, jį parašo ir pasirašo atstovas. Šiame prašyme asmuo nurodo savo ar savo ir asmens, dėl kurio kreipiasi (jeigu kreipiasi atstovas), vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinį telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą bei prašymą nustatyti poreikius asmeniui (nurodo vardą, pavardę); • asmenį gydančio gydytojo parengtas siuntimas į Agentūrą, jei gydantis gydytojas klinikinių elektroninių dokumentų E003 „Stacionaro epikrizė“ ar E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ir E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“ nėra pateikęs Elektroninėje sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje ESPBI IS);
Dokumentai Agentūrai turi būti pateikti per 60 darbo dienų nuo klinikinių elektroninių dokumentų pateikimo arba siuntimo į Agentūrą parengimo dienos. Dokumentus galima pateikti: • atvykus į Agentūrą; • paštu arba per kurjerį (siunčiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka); • elektroninių ryšių priemonėmis: elektroniniu paštu; per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo naudojant pašto tinklą informacinę sistemą; kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, jei valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę. |
7. | Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas) | __ |
8. | Administracinės paslaugos teikėjas | Agentūros teritoriniai skyriai. |
9 | Administracinės paslaugos vadovas | Agentūros teritorinių skyrių vedėjai. |
10 | Administracinės paslaugos suteikimo trukmė | Agentūros teritorinis skyrius sprendimus dėl poreikių priima per 20 darbo dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos. Jei dėl objektyvių priežasčių per šį terminą vertinimas negali būti atliktas, Agentūros direktoriaus ar jo įgalioto valstybės tarnautojo sprendimu terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. |
11. | Administracinės paslaugos suteikimo kaina | Paslauga teikiama neatlygintinai. |
12. | Prašymo forma | https://anta.lrv.lt/lt/prasymu-formos/ (PRAŠYMAS NUSTATYTI INDIVIDUALIOS PAGALBOS TEIKIMO, LENGVOJO AUTOMOBILIO AR JO TECHNINIO PRITAIKYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJOS (IPTIK) POREIKIUS) |